4 minuty o odlišení se od konkurence

Jak se prosadit na poli
e-shopů, když 95 % z nich dělá to samé?

Už třetí rok inovujeme e-shop s praktickými věcmi
a hračkami z oblíbených počítačových her. Vytvořili jsme ekosystém,
ve kterém se rodiče rádi vracejí nakoupit, a i přes menší firmu zvládáme využívat pokročilé formy marketingu k dlouhodobému udržení na trhu.

Nezávazná schůzka, kde zjistíme možnosti spolupráce.

Logo Styleshop
projekt v číslech

30

%

růst

meziroční zvýšení obratů

0

%

ztráty

zamezení úpadku v době covidu a ekon. krize

4

 

roky

spolupráce a každý rok rosteme

Hlavní výzvy projektu

Dostatečně vyrůst v prvních letech, abychom firmu stabilizovali.

Odlišit se
na trhu s více
než 40 tisíci e-shopy.

Udržet se a prosperovat v době ekonomické krize a boomu e-shopů.

Jaké postupy jsme při realizaci využili?

Na začátku je potřeba nahlédnout do nitra celého vašeho byznysu a identifikovat problémy.
Poté společně zvolíme novou cestu, po které bezpečně dojdeme ke splnění vytyčených cílů.

Cesta naší spolupráce v pěti krocích:
1
2
3
4
5

Úvodní seznámení

Na začátku je slovo. A také audit vašeho byznysu. Identifikujeme slabá i silná místa a nastavíme pravidla naší spolupráce.

Co děláme?

  • Ptáme se

  • Briefujeme

  • Zjišťujeme hodnoty a vize

Co využíváme?

  • Strategické briefy

  • Management framework

Sběr dat a výzkum

Posbíráme všechna data a zjistíme, co nám chybí v pochopení produktu a zákazníka - to je velmi důležitý krok v budoucím úspěchu.

Co děláme?

  • Dotazníkujeme zákazníky

  • Výzkum trhu

  • Kvalitativní a kvantitativní výzkum

Co využíváme?

  • Datová analytika

  • UX výzkum

Strategie a plánování

Na základě zjištění vytvoříme relevantní strategii k vašemu brandu, podnikání a trhu, kde působíte.

Co děláme?

  • Akviziční a retenční strategii

  • Roadmapy

  • Funnely (trychtýře)

Co využíváme?

  • PPC a Content (SEO, SoMe) strategie

  • Využívání podkladů

  • Strategické frameworky

Kreativa a plnění cílů

Píšeme texty, tvoříme web, bannery a plníme schválenou strategii podle domluveného plánu a cílů.

Co děláme?

  • Spojujeme data a kreativu

  • Brainstormujeme

  • Plníme strategii

Co využíváme?

  • Branding (copy a grafika)

  • Webový vývoj

  • Akvizice (PPC, organic)

Retence a optimalizace

Neusnout na vavřínech a růst. Zkoušíme inovace, optimalizujeme kampaně a konverznost všech kanálů.

Co děláme?

  • Správa sítí a reklam

  • Optimalizace webu

  • Iterujeme a rosteme

Co využíváme?

  • UX design

  • CRO

Jak jsme postupovali a proč?

V první řadě bychom měli zmínit jednu z nejdůležitějších věcí, proč je Style-shop úspěšný? Odpověď je jednoduchá, kvůli spolupráci a neskutečné proaktivitě majitele, správného podnikatele.

V dnešní době už nelze marketing jednoduše outsourcovat a o nic se nestarat.
Od začátku jsme spolu vytvářeli strategii napojenou přímo na byznys.

Vytvořili jsme finanční plán a odhady na první vstup do online světa. Žádné nesmyslné částky, ale také žádné šetření na místech, kde by to mohlo byznysu ublížit,
v marketingu.

Za první rok (2019) jsme díky placené reklamě a její postupné optimalizaci vyrostli
o desítky procent. Proto jsme si mohli dovolit přidat nové kanály a klient nové zboží.

Do marketingového mixu jsme přidali obsahový marketing skrze e-mailing. Díky němu jsme schopní udržet prchlivou klientelu pro další nákupy a dáváme rady na všemožné - hry, zábavu i edukační témata.

Zatímco nám válka a krize uškodily, covid nám pomohl, stejně jako všem, v digitálním odvětví. Zde není proč si na něco hrát. Proč je tato informace důležitá?
Naše kroky jsou dlouhodobé a strategické, proto můžeme soustavně růst, případně alespoň neztrácet. A nemusíme se vnějších vlivů bát. Soustavnou inovací si otevíráme nové možnosti.

Výzkum, královská disciplína a dobrodružství

Na konci roku 2022 jsme se pustili do CRO - optimalizace konverzního poměru
e-shopu. Tato disciplína je často velmi nákladná, protože se jedná se o kombinaci výzkumů, práce s UX a vývojem eshopu.

My jsme ale CRO zvládli udržet na přijatelné rovině (znovu s vidinou dlouhodobého ladění e-shopu) a postupně přidáváme nové pozicování zboží, nové featury a lepší uživatelské prostředí.

Zároveň myslíme na tržní odlišení a hodnotu zboží pro zákazníky.

Jak funguje kreativa na poli bezhlavého prodávání? Kupujte, kupujte, kupujte.
Ale proč? My jsme se od nudného trhu začali odlišovat právě komunikací hodnoty.

Začali jsme zboží ukazovat v pravých emocích tak, jak je vidí děti ve svých hrách.

Jak může podobný přístup k ecommerce pomoct vám?

Michael Beran
Michael Beran
Founder

Online prodej již není nadstavbou či výhodou klasických obchodů. Kdo není online, neexistuje. Pokud se ale pustíte do bezhlavé tvorby, můžete rychle shořet.

My přistupujeme k e-shopům komplexně - auditujeme jejich data, trh i cílovou skupinu. Víme pak, co si můžeme dovolit v marketingu, abychom zlepšili výkon, odlišili se od konkurence a posilnili místo na trhu.

Další Case studies